

PROJENİN ADI : ÇEŞİTLİLİKTEN UYUM YARAT
KISA AÇIKLAMA :Projede, sınıflarımızda öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin, yeni yaşantılarına ve öğretim ortamlarına uyum sağlamalarına yardımcı olmak amacıyla, arkadaş uyumu, motivesi, paylaşımı ile kapsayıcı okul ortamlarını çeşitlendirmek, öğrenmelerine katkı sunmak hedeflenmektedir. Yabancı uyruklu öğrencilerin yeni öğrenim ortamlarında akranlarıyla birlikte, farklı çalışma etkinlikleriyle, kültürel ve dilsel becerilerini geliştirmelerine, kendilerini daha iyi ifade ederek özgüven oluşturmalarına katkı sağlamayı amaçladık. Kapsayıcı eğitim ilkeleri doğrultusunda hazırlanan projemiz, 2020 Erasmus+ KA101 projemizi desteklemek amaçlı oluşturulmuştur. Projemizde yabancı uyruklu öğrenciler ile akranları etkileşimli etkinlikler ile kültürler arası bilim yolculuğunda, sınıf ve okul ortamlarında yaşanan uyum sorunlarını birlikte aşacaklardır.
HEDEFLER :
Ø Akran iletişimi ve farklı etkinlikler aracılığıyla yabancı uyruklu öğrencilerin kendi kültürlerini ana dillerinde ifade etmelerine olanak sağlamak.
Ø Farklı kültürlerden biraraya gelen öğrencilerin, kendi kültürlerini etkileşimli etkinlikler ile yapmalarına olanak sağlayarak akranların empati duygularını, yaratıcı düşünme, kendini ifade etme, uyum sağlama becerilerini geliştirmek ve okul motivasyonu sağlamada yardımcı olmak.
Ø Etkileşimli etkinliklerin akran işbirliğinde kendi becerilerini, ortaya çıkardıkları ürünler ile görmelerini ve motive olmalarını sağlamak.
Ø Farklı kültürlerden gelen insanların her zaman ortak bir payda da buluşabileceği ve uyum içinde yaşayabileceği farkındalığını hissettirmek.
Ø Öğrencilerin kültürlerarası bilgi,beceri ve donanımlarını paylaşmalarını sağlamak.
Ø Etkileşimli etkinliklere veli katılımını da sağlayarak öğrencilerin ebeveynleri tarafından olumlu olarak desteklenmesini sağlamak.
ÇALIŞMA SÜRECİ :
MART :
Proje ortaklarının bulunması.
Öğrencilerin Twinspace'e eklenmesi ve veli izin belgelerinin alınması.
Proje okul, öğretmen ve öğrenci tanıtımı ve proje öğrencilerinin tanışma webinarı.
Projeye ait sosyal medya hesaplarının ve bloğunun oluşturulması.
Proje ön anket değerlendirmesinin yapılması.
Proje afiş ve logosunun tasarlanması.
NİSAN :
1) 23 NİSAN Egemenlik ve Çocuk Bayramı etkinlikleri kapsamında, farklı dillerde çocuk şarkılarının belirlenerek seslendirilmesi.
2) Öğrenci takımlarının oluşturulması
3) Farklı kültürlere sahip öğrencilerin veli katılımıyla birlikte, kendi bölgelerinin yöresel kıyafetlerini tasarlaması ve etkinlik sonu 'YÖREMİ KIYAFETİMLE TANITIYORUM' defilesinin düzenlenmesi.
4) DIVERSITY simgesi olan harflerle ilgili resim ve slogan tasarlama.
MAYIS :
1) Göç konulu resim çalışması yapılması ve sanal sergi hazırlanması
2) Öğrencilerin kendi yöresel yemeklerini araştırıp, tariflerin yazılması. Seçilen ve yöreyi en iyi anlatan yemeğe karar verilmesi. Karar verilen yöresel yemeğin velilerin de katılımıyla hazırlanması. Yemek atölyesinin aşamalarının videoya kaydedilmesi ve paylaşılması.
3) Harflerden oluşan takı tasarımı ile farklı dillerde kelimeler oluşturulması. Farklı dillerde oluşan kelime tasarımlı takıların akranlar arasında paylaşılması.
4) Günümüz göçmenlerinin yolculuğunu anlatan bir hikâye oluşturulması ve Her ortak okulun hikâyenin bir bölümünü yazması
5) Son test uygulaması yapılması ve Projenin değerlendirilmesi.
BEKLENEN SONUÇLAR :
&Akran iletişimi ve etkileşimli etkinlikler aracılığıyla, öğrencilerin empati kurma, yaratıcı düşünme, kendini ifade etme, uyum sağlama becerilerinin gelişmesine katkı sağlanacak ve okul motivasyonları arttırılacaktır.
& Öğrencilerin etkileşimli uygulamalar ile bilgi, beceri ve donanımlarının gelişimine katkı sağlanacaktır.
& Yabancı Uyruklu öğrencilerin dil gelişimi ve kendini doğru ifade edebilme becerileri geliştirilecektir.
& Etkinliklere veli katılımı sağlanarak, kültürlerarası etkileşim ve uyum sağlama veliler arasında da geliştirilecek ve bu sayede velilerin öğrencilerini desteklemeleri sağlanacaktır.
&Bu projede gerçekleştirilecek tüm etkinlikler, paylaşımlar öğrencilere ve velilere farklı kültürden olsalar bile uyum içerisinde ortak bir payda da buluşarak sanatsal, kültürel ürünlere imza atabileceklerini gösterecektir.
&Öğrencilerin işbirliği ve yardımlaşma duygularının gelişimine katkı sağlayacaktır.
& Öğrencilerin kültürel farklılıklarına olan saygının gelişmesine katkı sağlanacaktır.
& Öğretmen ve öğrencilerin teknolojik araç ve uygulamaları kullanma becerisine katkı sağlayacaktır.
&Öğrenciler arası sosyal ve kültürel uyum düzeyinin artması, yabancı uyruklu öğrencilerin sınıfa, okula ve topluma uyum konusunda farkındalığının artması beklenmektedir.